dissabte, 25 de maig del 2013

Poseidon

Aprofitant que aquest dilluns 20 de maig alguns de nosaltres teniem festa de la feina, 2 membres del grup d'escalada matxacuca, en Jordi Megatrón i en Dani acompanyats de l'Irene de Llagostera ens dirigim a L'Estartit a gaudir d'un dia d'escalada.

El nostre primer objectiu era la via llarga anomenada POSEIDON. Primera parada a l'oficina de turisme de l'Estartit on per 2 euros ens fem amb la resenya de la via, perfectament plastificada i amb un forat per penjar del mosquetó.



Una resenya molt complerta i que ens va ser de gran ajuda.

La via Poseidon va ser equipada el 10-12-2012 per Zoilo Pintiado i Pep Castro. El grau es de V+ obligat, tot i que hi ha un parell de plaques de 6a i 6a+.

Per fer-la en tindrem prou amb bagues per reunió, 12 cintes i el material habitual (corda de 60 metres, arnés, casc i peus de gat).

Aparquem molt aprop del peu de via i mentre preparem el material ens adonem que ens hem deixat alguna cosa i que no podrem escalar els 3 la via, només dos serem els escollits. L'Irene que portava dos dies de festa major, jeje s'ofereix per descansar a peu de via i ens cedeix l'honor d'escalar als dos nois! Gràcies!!
En Jordi comença amb el primer llarg de 30 metres i amb força rapidesa ja el tenim a la primera reunió. Només hi ha un paset de V+ que s'ha de mirar una mica però aviat en treu la solució.

Per fi em toca començar, s'ha de dir que es la primera via llarga que faig, i ben bé no sabia el que em trobaria. Amb alguna dificultat més en alguns pasos de V i el V+ i amb els ànims i ajuda de l'Irene des de baix i els consells d'en Jordi aconsegueixo arribar a la primera reunió.



Allà en Jordi està una mica preocupat perqué uns núvols una mica amenaçadors poden fer-nos la guitza i complicar-nos la vida. Finalment decidim seguir amunt i confiar en la nostra sort que no ens fallarà!
En Jordi es posa amb el segon llarg també de 30 metres on trobem una placa de 6a+ amb bones mans una mica allunyades però ho supera amb facilitat!

Torna a ser el meu torn... fico la mà sobre la primera pedra per anar cap amunt i arranco una pedra de la mida d'un pà de pagés que se'n va cap abaix repicant contra els arbres! Després de superar el sobresalt tiro cap amunt i em trobo amb la placa de 6a+! Uff! Aixó ja és mes del que he fet mai! jeje! Després de mirarmho una mica, escoltar els consells i descansar força aconsegueixo superar el repte.



Arribo a la segona reunió i ja tinc els peus que no em responen, em trec els gats i ja estic molt millor! Hem superat més de la meitat de la via, ja que els dos últims llargs són de 20 i 15 metres respectivament. Amb el tercer no tenim problemes per superar-lo i l'ultim de 15 metres, només te una paret de 6a, només són dues xapes que en Jordi supera sense dificultat, però que a mi em torna a costar lo meu!!

Finalment arribem a dalt de tot de la via, després d'unes 3 hores, però molt satisfets, gaudim d'unes vistes privilegiades de les illes medes, costa brava i part de l'Empordà!!

 
 


Tornem al cotxe baixant per un corriol on ens espera l'Irene i decidim baixar a l'Estartit a menjar algo i recarregar forçes!!

Ja ben entrada la tarda, pensem en arrodonir la jornada al sector d'escalada esportiva de Rocamaura. En Jordi obre un V com qui puja les escales de casa, l'Irene també fa la via amb facilitat i a mi em passa factura el cansament del matí i em costa lo meu. jeje! Decideixo que la jornada ha acabat per mi. En Jordi i l'Irene encara tenen forçes per probar un V+ que només presenta un problema al paset final, però que els dos encadenen com uns cracks!




Finalment cansats i satisfets de la jornada d'escalada que hem viscut enfilem cap a casa amb la seguretat de que aviat tornarem per aquestes terres!!

Dani.

Poseidon














1 comentari:

  1. Hola molt bones, em dic Joan i aquest estiu el passaré treballant a Palamós (sóc de Manresa), i m'agradaria trobar gent per anar a escalar per aquí a l'empordà, el meu correu és joanheba@gmail.com, espero que us poseu en contacte amb mi i poguem anar a escalar junts,

    Moltes gràcies.

    ResponElimina